لایتنـــــــاهی

خویشم همه غیر آمد؛ از غیر گسستم من...

لایتنـــــــاهی

خویشم همه غیر آمد؛ از غیر گسستم من...

Imam_Reza



هو الخالق

امام رضا علیه السلام از حضرت رسول نقل می‌کنند:

« خداوند در ثلث آخر هر شب و از اول شبِ جمعه، فرشته‌ای را به دنیا می‌فرستد و امر می‌کند که ندا دهد: آیا سائلی هست که خواسته‌اش را بدهم؟ تائبی هست که توبه‌اش را قبول کنم؟ استغفارکننده‌ای هست که او را بیامرزم؟ تا صبح ندا می‌کند و سپس به آسمان برمی‌گردد. »

***

+ إن‌شاء‌الله مشهدالرّضا نائب‌الزّیاره هستم. حلال کنید.

+ آهنگ زیبای نقّاره‌خونه با صدای حامد زمانی و حاج عبدالرضا هلالی در دلـ‌صــدا

+ صوت مداحی زیبای امیر عباسی برای امام رضا علیه السّلام

***

میان این‌همه غوغا، میان صحن و سرایت

بگو که می‌رسد آیا صدای من به صدایت؟

منی که باز برآن‌م که دعبلانه برایت

غزل‌ترانه بخوانم در آرزوی عبایت

 

 من و عبای شما؟ نه! من از خودم گله دارم

من از خودم که شمایی چقدر فاصله دارم

هنوز شعر نگفته توقع صله دارم

منی که شعر نگفتم مگر به لطف دعایت

 

چقدر خوب شد! آری، نگاهتان به من افتاد

همان دقیقه که چشمم، درست کنج گهرشاد

بدون وقفه به باران، امانِ گریه نمی‌داد

هزار تکه شد این من به لطف آینه‌هایت

 

چنان که باید و شاید غزل غزل نشدم مست

که دست من به ضریحت در این سفر نرسیده‌است

من این نگاه عوامانه را نمی‌دهم از دست

اجازه هست بیفتم شبیه سایه به پایت؟

 

دوباره اشک خداحافظی رسیده به دامن

دوباره لحظه‌ی تردید بین ماندن و رفتن

و باز مثل همیشه در آستانه‌ی در، من ـ

کبوترانه زمین‌گیر می‌شوم به هوایت

 

سکوت کرده دوباره جهان برای من و تو

نبود و نیست صدایی به جز صدای من و تو

و می‌روم به امید دوباره‌های من و تو

میان این‌همه غوغا میان صحن و سرایت.../

( سیّد حمیدرضا بُرقِعی )
  • موافقین ۴ مخالفین ۰
  • سه شنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۳، ۰۵:۱۹ ب.ظ
  • لایتنــــــــاهی ...

نظرات  (۱۱)

  • سوخته دلان
  • سلام
    دلمون برای مشهد تنگ شده!!

    واقعن شعرای سید حمیدرضا برقعی محشره محشر...

                                            (( چقدر خوب شد! آری، نگاهتان به من افتاد

                                             همان دقیقه که چشمم، درست کنج گهرشاد))


  • خادم الزهرا
  • ویژه نامه خوبی بود
    ممنون بایت صوت...

    « خداوند در ثلث آخر هر شب و از اول شبِ جمعه، فرشته‌ای را به دنیا می‌فرستد و امر می‌کند که ندا دهد: آیا سائلی هست که خواسته‌اش را بدهم؟ تائبی هست که توبه‌اش را قبول کنم؟ استغفارکننده‌ای هست که او را بیامرزم؟ تا صبح ندا می‌کند و سپس به آسمان برمی‌گردد. »

    خیلی زیبا ممنون

  • آی عشق ادرکنی
  • آخرین برگ سفر نامه ی باران
    این است:
    که زمین چرکین است.
    " محمدرضا شفیعی کدکنی "

    ...........................
    salam
    :( vay che bahal mikhone in madahie
    khili bahale khosh behaleton
    dele manam yehoyi mashhad khast
    torokhoda maharo hm doa konid
    mmnonm
  • قلمداد ظهور
  • حیرانم/ــــــــــــــــــــــــــــ میفهمی؟ حـــــــــیران...!


  • فانوس جزیره
  • سلام علیکم
    دعوتید به دیدن رایگان فیلم
    اینجا شهر دیگریست

    راجع به غربت دو روز آخر زندگی امیر المومنین علی (علیه السلام)

    به کارگردانی: احمدرضا گرشاسبی
    با حضور عوامل فیلم و اهل قلم

    اطلاع بیشتر:
    azf06.blog.ir

    بزرگوار می توانید با دوستان و خانواده خود تشریف بیاورید.
    لطفا رسانه باشید و به دوستانتان اطلاع دهید
    الا به ذکر الله تطمئن القلوب
    یا امام رضا (ع)

    نایی برای ناله زهجران نمانده است

    اصلاً در این فراق به تن جان نمانده است

    من هر چه چوب می خورم از دوری شماست

    در این دل جنون زده سامان نمانده است

    بی تو به آخر خط دنیا رسیده ایم

    چیزی دگر به نقطه پایان نمانده است

    بی تو خزانی است تمام فصول سال

    شوقی برای بارش باران نمانده است

    هر جا نسیمی از سر زلفت رسیده است

    ردی ز پای قلب پریشان نمانده است

    دیگر بس است این همه دوری ز آفتاب

    آقا بیا که فرصت جبران نمانده است

    هر کس برای تو ز جهان دست شسته است

    سوگند می خورد که پشیمان نمانده است

    تا قلب مهربان تو راضی شود ز من

    راهی به غیر ذکر "حسین جان" نمانده است

    شاعر: امیر حسین حیدری

  • ی آنتی زایون
  • سلام
    ممنون طااتتون قبول
    خیلی التماس دعا
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی